Kasviksia, hedelmiä ja marjoja viidesti päivässä

Kaikki viisaat valinnat

Valitse vähäsuolaisia tuotteita

Kaikki viisaat valinnat

Syö täysjyväviljaa päivittäin

Kaikki viisaat valinnat

Syö kalaa ainakin kahdesti viikossa

Kaikki viisaat valinnat

Käytä kasvimargariinia leivälle

Kaikki viisaat valinnat

Rasvaton maito on hyvä ruokajuoma

Kaikki viisaat valinnat

Vesi on paras janojuoma

Kaikki viisaat valinnat

VRN:n sivuja uudistetaan kesällä 2016

Uudet, päivitetyt sivut avataan syyskuussa 2016. Pahoittelemme häiriöitä sivuilla tänä aikana.  

 

9.7.2016

Kela ja VRN tiedottavat 1.2.2016: Korkeakouluopiskelijoiden ruokailusuositus on uudistettu

Suosituksella edistetään opiskelijoiden hyvää ravitsemusta, terveyttä ja opiskeluvireyttä sekä varmistetaan opiskelija-aterioiden hyvä laatu. Suositus on päivitetty uusimpien ravitsemussuositusten mukaiseksi.

Korkeakouluopiskelijoiden ruokailusuositus - Terveyttä ruoasta, Kela ja VRN, 2016

 

1.2.2016

Uudet lapsiperheiden ruokasuositukset kannustavat perheitä syömään yhdessä

Lapsiperheiden uusissa Syödään yhdessä -ruokasuosituksissa korostetaan ruokakasvatusta, lapsen syömään oppimisen tukemista ja perheen yhteisten ruokahetkien tärkeyttä. Suositukset kattavat perheen ruokailun raskauden suunnittelusta aina lapsen varhaiseen aikuisuuteen saakka. Kansalliset suositukset on laatinut Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) pääjohtajan asettama asiantuntijatyöryhmä. Valtion ravitsemusneuvottelukunta on hyväksynyt suositukset ja ne julkaistaan yhdessä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) kanssa. 

Syödään yhdessä - ruokasuositukset lapsiperheille julkaisu ja materiaalit

 

 

22.1.2016

Arkisto

vrn-nakkileipa-poika.jpg : 33 kB

Ravitsemus on tärkeä osa terveyttä

Ravinto ja liikunta ovat terveytemme tärkeimpiä peruskiviä. Terveellinen ruokavalio ja riittävä päivittäinen liikunta edistävät terveyttä ja vähentävät riskiä sairastua moniin ei-tarttuviin tauteihin kuten sydän- ja verisuonitauteihin, 2 tyypin diabetekseen, osteoporoosiin ja eräisiin syöpätyyppeihin. Oikeanlaisilla ruokavalinnoilla voimme myös edistää hammasterveyttä.

Suositukset: